W piątek, 6 grudnia 2024 r. odbyło się otwarcie wystawy artystycznej pt. „PLESZEW – BOGUSZ – BRONISZEWICE – NASZE IMPRESJE – 2024”, na której można podziwiać prace, które wyszły spod ręki artystów skupionych w Grupie Pozytywnego Zamieszania.
Jak mówił Rafał Dudziak, do powstania prac przyczyniły się 3 inspiracje: Broniszewice (szczególnie impresje związane z powstaniem kaplicy w Domu Chłopaków), Pleszew oraz malarstwo Mariana Bogusza, które twórcy mieli okazję poznać podczas wizyty w naszym Muzeum. Co ważne i jednocześnie niespotykane prace powstały specjalnie na tę wystawę.
Grupę Pozytywnego Zamieszania tworzą artyści amatorzy, którzy realizują swoje prace z wewnętrznej potrzeby serca. To absolwenci kursów malarskich organizowanych przez Muzeum Narodowe w Poznaniu, gdzie pod okiem dr Magdaleny Parnasow – Kujawy z Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu uczyli się różnorodnych technik twórczych i odkrywali bogactwo Sztuki. Każdorazowo przed powstaniem prac robią dokumentację zdjęciowo – malarską. Zatrzymują w kadrze oraz w malarskiej impresji aktualne obrazy tego miejsca i przestrzeni. Wybierają do tego odpowiednie do ekspresji dzieła techniki.
Grono artystów uczestniczących w wystawie tworzą:
- Anna Krüger – tworzy ceramikę użytkową i rzeźby, a także maluje i rysuje. Ostatnio eksperymentuje z łączeniem technik graficznych i rysunku;
- Danuta Rynkowska – architektka, poszukując środka wyrazu stosuje różne techniki, a często je łączy. Niejednokrotnie ogranicza paletę do czerni, bieli i tonów pośrednich.
- Lidia Prętka – bliskie jej są rysunek, malarstwo akrylowe, olejne, jednak szczególnie ceni sobie technikę farb klejonych;
- Maria Dębska – interesuje się fotografią, szczególnie tą związaną z architekturą;
- Rafał Dudziak – rozpoczynał od prac ołówkiem, później dochodziły inne techniki jak farba olejna, pastele, tusz. Stara się eksperymentować z różnego rodzaju materiałami.
Wystawa będzie czynna do końca stycznia przyszłego roku.
„PLESZEW – BOGUSZ – BRONISZEWICE – NASZE IMPRESJE – 2024”
grudzień 2024 – styczeń 2025
kurator wystawy: kustosz Witold Hajdasz